Sommarkläder

Insåg just att nu när jag är ute o reser så är jag dålig på att lägga upp insperationsinlägg.. Dumma mig. Därför tänkte jag lägga upp lite plagg som jag i alla fall kommer använda flitigt i sommar! Kom gärna med åsikter om det jag väljer och gärna med tips om vad ni kommer ha på er.

Vita shorts/shorts över huvudtaget
Hittade inga vita shorts som jag tyckte va värda att lägga upp här, men ni alla vet ju hur vita shorts ser ut. Ni vet även hur sjukt fint det är med vita short när man har bruna ben. De får gärna vara slitna. Längden spelar inte så stor roll, men jag är inte jätte förtjust i shorts som slutar mitt på låren. Antingen under rumpan eller vid knäna, det är min åsikt. Samma "regler" gäller även för vanliga jeans shorts eller svarta shorts.
Dessa shorts tyckte jag var riktigt snygga, om man har benen och magen för dom.. Det har tyvärr inte jag haha. Men lika glad är jag för det! Det enda minuset dessa får är längden, de hade kunnat vara någon centimenter längre.
Dessa shorts kommer från One tea spoon och kostar 695 kr 




Korta tröjor, också kallat magtröja
Jag kommer använda mig mycket av de korta och lite "pösigare" topparna. Det är väldigt fina både till vardags som till fest. Det kan vara fint att bara ha en vanligt vit till ett par slitna jeansshorts eller en mönstrad (t.ex) som min blommiga till ett par shorts. Jag använder min blommiga väldigt mycket och känner att jag behöver många fler!
Vet att det blev en väldigt liten bild, men jag är inte direkt proffs på paint (a) heheheh. Den här jätte fina toppen (ser ni hur fin den är i ryggen?) kommer från topshop och finns att beställa på deras hemsida.




Osminkad
Min sommar kommer vara en osminkad tid. Det ser fräsht ut. Känner jag mig skabbig utan smink brukar jag smörja in mit med en ansiktskräm, ta genomskinlig mascara (för att få volym) och lite vit kajal för att se piggare ut. På fester kommer jag att sminka mig, men även då lite mer naturell sminkning. Ljusa ögonskuggor, rosa läppar, lite mascara. Foundationen får vila under sommaren.


Ex. på genomskinlig mascara. Det här märket är inte så dyrt, under 100 kr.


Det här är ett ljusrosa läppsift från M.A.C, och det är väldigt likt det läppstiftet Min underbara kompis Fanny har från mac, som jag också har planerat att köpa nu till sommaren. Det passar både till vardags och till fest.
Om ni kommer ihåg mitt inlägg från skolavslutningen så hade jag på mig det ljusrosa läppstiftet där.



Plattat/Toffs/Vågigt/Naturligt
Jag och mitt hår. Vi kan aldrig enas om en look. Jag varierar väldigt ofta.. Plattat har jag ofta eftersom att jag känner mig fin i det men ändå inte för "finklädd". Naturligt och toffs har jag dagar då jag känner att idag ska jag inte göra något speciellt utan bara ligga o slappa vid stranden. Toffsar tycker jag dock är finast när håret är plattat, så jag brukar sätta upp en toffs och sedan bara dra med plattången några drag. Vågigt med "trippeltång" är en av mina favoriter också, känner mig.. Jag vet inte, gullig på något sätt. Jag gillar känslan, haha.



En vanlig toffs, enkelt och snyggt.



Trippeltång från OBH nordica.

Bild på mig med trippeltångat hår och det ljusrosa läppstiftet. Man ser inte läpparna så bra, men här ser ni hur håret blir av en trippeltång:



Saknar btw mina bästa sjukt mycket <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0